Tips over het schrijven van een blog!

Een blog kan veel voor jouw bedrijf betekenen. Een website zonder blog kan eigenlijk niet meer. In een blog kan je veel informatie kwijt over jouw diensten en producten. En je creëert meer bezoekers naar je website!

Hieronder een aantal tips waar je aan moet denken bij het schrijven van een blog…

  1. Schrijf (ongeveer) zoals je praat.
    Blijf dicht bij jezelf. Veel mensen hebben de neiging om ineens totaal andere woorden te gebruiken als ze hun mening of kennis op papier zetten. Schrijf zoals je bent en jouw bedrijf is. Ga je niet ineens anders voordoen op papier. Jouw doelgroep moet je kunnen herkennen en de tekst moet begrijpelijk zijn.
  2. Maak een duidelijke en pakkende inleiding.
    Begin sterk met je inleiding. Maak direct duidelijk waar jouw blog over gaat. Want als je inleiding niet aantrekkelijk of duidelijk is, haakt de lezer snel af. Binnen de eerste vijf zinnen moet toch wel genoemd worden wat de kern van je blog is.
  3. Maak je blog niet té lang, maar ook niet te kort.
    Een blog moet lekker leesbaar zijn en geen enorm verhaal zijn. Denk hieraan minimaal 300- en maximaal 500 woorden (inclusief spaties en leestekens).
  4. Creëer structuur in je blog.
    Probeer maandelijks een blog te schrijven en te publiceren. Een blog doet enorm veel voor het aantal bezoekers op jouw website. En wanneer zij eenmaal op jouw website zijn, kijkt men vaak direct even rond.
  5. Deel het op social media.
    Wanneer je blog klaar is om gepubliceerd te worden denk dan ook aan social media. Zet je blog met een korte inleidings post op bijvoorbeeld FB of LinkedIn. Zo creëer je meer bereik voor jou social media en meer bezoekers op je website.
  6. Afbeelding.
    Zorg ervoor dat je uitgelichte foto of afbeeldingen die je in je blog gebruikt minimaal 512 pixels zijn om opgemerkt te worden door Google.

Make it simple. Make it memorable.
Make it inviting to look at. Make it fun to read.
– Leo Burnett –

Lukt het schrijven van een blog zelf niet qua tijd of een andere reden? Geen probleem! MEL blogt een eind af voor diverse bedrijven. MEL bedenkt (i.o.) de onderwerpen, maakt een kalender, schrijft de blog en publiceert deze op jouw website én social media.

Let MEL know!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *